Boken "The Class" gir et nærgående blikk på hvordan barn og unge knytter bånd, identifiserer seg selv, lærer og utvikler seg i en sammenkoblet verden. Har dagens ungdom flere muligheter enn sine foreldre? Når de bygger sine egne sosiale og digitale nettverk, åpner det seg nye veier til læring og vennskap. Hvordan forholder de seg til betydningen av utdanning i en digitalt sammenkoblet, men likevel hardt konkurrerende og individualistisk verden? Basert på feltarbeid ved en vanlig skole i London, undersøker "The Class" unges opplevelser av å vokse opp og lære i en digital kontekst. I denne originale og engasjerende studien utforsker Livingstone og Sefton-Green ungdomsverdier, tenåringers perspektiver på fremtiden, og deres strategier for å møte de mulighetene og utfordringene som ligger foran dem. Forfatterne følger elevene mens de navigerer gjennom ulike sosiale miljøer—både på skolen, hjemme og blant venner—og deltar i forskjellige aktiviteter, fra videospill til dramaklubber og musikkurs.