Boken "White Property, Black Trespass" av Krinks avdekker den grunnleggende religiøse strukturen bak kriminaliseringen av svarte, urfolk og dispossesserte mennesker. De mest populære kritiske fremstillingene av massek kriminalisering tolker politiet og fengsler som rent sosiale eller politiske fenomener. Selv om disse perspektivene har vært avgjørende for å mobilisere millioner til kollektiv handling og motstand, fortsetter det strafferettslige systemet å være allestedsnærværende. Krinks argumenterer for at for å forstå hvorfor vi har politi og fengsler, samt for å bygge en trygg og overflodig verden uten dem, må vi anerkjenne den iboende religiøse funksjonen som kriminalisering fyller for en kolonial og rasemessig kapitalistisk orden. Denne ordenen setter sin lit til politiet og bur for å redde seg fra den eksistensielle trusselen om uorden, som dens egen strukturelle vold skaper. Krinks viser at historien om kriminalisering begynner med den eurokristne ambisjonen om å bli Gud på bekostning av andre — en ambisjon som gir opphav til de pseudo-hellige maktene.