Boken "White Property, Black Trespass" av Krinks avdekker den iboende religiøse strukturen bak kriminaliseringen av svarte, urfolk og de som er fratatt sine eiendommer. De mest anerkjente kritiske skildringene av massiv kriminalisering betrakter ofte politiet og fengsler som utelukkende sosiale eller politiske fenomener. Selv om slike perspektiver har vært avgjørende for å mobilisere millioner til kollektive handlinger og motstand, er den carcerale staten mer utbredt enn noen gang. Krinks argumenterer for at for å forstå hvorfor vi har politi og fengsler, samt for å kunne bygge en verden preget av sikkerhet og overflod uten disse institusjonene, må vi anerkjenne den iboende religiøse funksjonen kriminalisering fyller for en kolonial og rasekapitalistisk orden. Denne ordenen har en tro på at politiet og fengsler beskytter dem mot de eksistensielle truslene som følger av den strukturelle volden den selv skaper. Historien om kriminalisering, slik Krinks viser, begynner med den euro-kristne ambisjonen om å bli Gud på bekostning av alle andre – en ambisjon som gir opphav til de pseudo-hellige maktene som former vårt samfunn.