I boken "Nike" av Sam Grawe utforskes Nikes reise mot å bli en ledende aktør innen sportsbransjen, hvor ønsket om å være best forstås som en kontinuerlig prosess snarere enn et endepunkt. Publikasjonen "Nike: Better is Temporary" utgitt av Phaidon, hylle Nikes innflytelse og dokumenterer hvordan selskapet har utviklet seg fra en opprørsk utfordrer til en global fenomen. Boken tilbyr en dypdykkende visuell fremstilling av selskapets designfilosofi, med fokus på ethvert aspekt av innovasjon – fra ikoniske produkter til tidligere upubliserte designkonsepter, prototyper og interessante historier fra innsiden. Den begynner med kapitlet 'Breaking2', som gir innsikt i Nikes forsøk på å bryte to-timers grensen i maratonløp i 2017, og organiserer deretter innholdet i fem tematiske kapitler som dekker ytelse, merkevareuttrykk, samarbeid, inkluderende design og bærekraft. Bokens eksepsjonelle design speiler innholdet, og den slående omslaget fremhever overlappende silkscreen-lag av Nikes egne farger Volt gul og Hyperpunch rosa.