Boken "Invent Your Own Computer Games with Python" gir deg muligheten til å lære hvordan du lager dataspill ved hjelp av det populære programmeringsspråket Python, selv om du ikke har noe programmeringserfaring fra før. Du begynner med å utvikle klassiske spill som Hangman, Gjett Talet og Tic-Tac-Toe, før du tar steget videre til mer avanserte prosjekter, som et tekstbasert skattejaktspill og et animerte kollisjonsunnvikingsspill med lydeffekter. Underveis vil du tilegne deg viktige programmerings- og matematikkonsepter som vil heve ferdighetene dine innen spillprogrammering. I boken lærer du blant annet hvordan du: kombinerer løkker, variabler og kontrollflyt-setninger til fungerende programmer, velger riktige datatyper som lister, ordbøker og tupler, legger til grafikk og animasjon i spillene ved hjelp av pygame-modulen, håndterer tastatur- og musinput, programmerer enkel kunstig intelligens slik at du kan spille mot datamaskinen, bruker kryptografi for å konvertere tekstmeldinger til hemmelig kode, samt feilsøker programmene dine og finner vanlige feil mens du jobber.