Non-Places av Marc Auge

Non-Places av Marc Auge

Produktbeskrivelse

I vår stadig mer urbaniserte hverdag tilbringer vi en økende andel av tiden vår i supermarkeder, på flyplasser og hoteller, på motorveier eller foran skjermer og minibanker. Denne invasjonen av vår verden av det Marc Auge beskriver som 'ikke-steder', fører til en dyptgripende endring i hvordan vi opplever omgivelsene. Vi oppfatter disse ikke-stedene, men kun på en delvis og ufullstendig måte. Auge introduserer begrepet 'supermodernitet' for å forklare logikken bak disse fenomener i en senkapitalistisk kontekst - en logikk preget av overflod av informasjon og plass. I dette fascinerende og lettfattelige essayet søker han å etablere et intellektuelt rammeverk for en antropologi av supermodernitet. Ved å begynne med et forsøk på å skille antropologien fra historien, kartlegger Auge forskjellen mellom 'sted', som er preget av historiske monumenter og et kreativt sosialt liv, og 'ikke-sted', hvor individer er knyttet til hverandre på en ensartet måte, og hvor organisk sosialt liv ikke er mulig. I motsetning til den baudelairianske moderniteten, der gammelt og nytt veves sammen, står supermoderniteten frem som et fenomen av seg selv.

Prishistorikk

Lavest
133 KR
Høyest
169 KR
Gjennomsnitt
142 KR
Median
136 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Non-Places av Marc Auge
GTIN/EAN/ISBN 9781804292600
Kategorier Bøker