Språkforskning innen markedsføring tar leseren med inn i det fascinerende området lingvistikk og viser hvordan man kan gjennomføre meningsfull språkforskning i markedsføringskontekster. Boken utforsker hvordan språk påvirker atferd og hvordan det kan uttrykke tanker, følelser og mentale tilstander. Forfatteren introduserer leseren for grunnleggende begreper og fremtredende teorier innen lingvistikk, samtidig som det gis en oversikt over eksisterende forskning som tar for seg språkrelaterte spørsmål i markedsføring. Videre legges det frem en guide for hvordan man kan gjennomføre engasjerende språkforskning i dette feltet. Boken peker også på spennende fremtidige retninger for å utvikle nye perspektiver på språk innen markedsføringsforskning. Dette verket fungerer både som en grunnleggende veiledning for nybegynnere som ønsker å forske på språk i markedsføring, samt som en oppsummering for mer erfarne forskere som allerede har utdanning innen lingvistikk og ønsker å holde seg oppdatert på nyere strømninger innen dette forskningsområdet.