I den nyutgitte bestselgeren "Ny som leder" får du en omfattende veiledning for å navigere i lederrollen. Boken, som har solgt over 15 000 eksemplarer, fokuserer på hvordan man kan oppnå resultater gjennom sine medarbeidere. Med vekt på betydningen av åpen og effektiv kommunikasjon, lærer du hvordan du etablerer tillit, motiverer teamet ditt, gjennomfører medarbeidersamtaler, gir konstruktive tilbakemeldinger og håndterer konflikter. Mona Evjen, en erfaren kursleder og coach med en bakgrunn som sosiolog og tidligere personal- og organisasjonssjef, deler sin ekspertise fra sitt firma Comona, som spesialiserer seg på utvikling innen ledelse og arbeidsmiljø. Boken tar opp flere essensielle emner, inkludert: - hvordan etablere tillit og betydningen av gode kommunikasjonsteknikker - anerkjennelse av ulike personligheter og hvordan dette påvirker arbeidsmiljøet - nytten av medarbeidersamtalen som et verktøy for utvikling - hvordan fremme indre motivasjon og arbeidsglede blant medarbeiderne - strategier for å gi effektive tilbakemeldinger - hvordan håndtere og løse konflikter på en konstruktiv måte - kjennetegn ved stress og metoder for å mestre det - humorens rolle i arbeidsmiljøet og dens innvirkning på trivsel - viktigheten av å forstå eget verdigrunnlag - anvendelse av emosjonell intelligens i lederskapet - coaching som hjelp på veien videre. Enten du er ny i lederrollen eller ønsker å utvikle dine lederegenskaper, gir denne håndboken deg verktøyene du trenger for å oppnå suksess.