Boken 'The Customer is the Planet' kombinerer inspirasjon og utdanning med fokus på bærekraft. Basert på de europeiske standardene for bærekraftig rapportering, søker denne boken å ruste forandringsskapere innen næringslivet med nødvendig kunnskap for å ta bedre valg. Den tilrettelegger for at flere kan bli forandringsskapere ved å utdanne og inspirere dem til å handle. Boken gir mulighet for enkeltpersoner i organisasjoner som ønsker å skape varig endring, ved å vise dem hvordan de kan ta bærekraftige valg i sine egne roller, i samarbeid med kolleger, i driften og forsyningskjeden, samt for kundene og produktene de arbeider med. Hver del av boken undersøker behovet for bærekraft, utreder problemstillinger og muligheter innenfor ulike sentrale områder. Forfatterne deler sin dybdekunnskap og erfaring, slik at leserne ikke bare blir bevisste på utfordringer, men også motiveres til endring. Boken gir praktiske løsninger som gjør det mulig for leserne å iverksette tiltak, måle resultater, rapportere og kontinuerlig forbedre tiltakene for bærekraft. Med en helhetlig tilnærming oppfordrer 'The Customer is the Planet' til handling for å skape en mer bærekraftig fremtid.