«Kunden er planeten» er en inspirerende og lærerik bok som kombinerer kunnskap med praktiske løsninger. Bygget på de europeiske standardene for bærekraftsrapportering, tar denne boken sikte på å ruste endringsskapere i næringslivet med nødvendig informasjon for å ta smartere valg. Den har som mål å utdanne og motivere andre til å bli aktive endringsskapere. Boken gir innsikt til individer i organisasjoner som ønsker å gjøre en forskjell, ved å veilede dem i hvordan de kan ta mer bærekraftige beslutninger både for sine egne virksomheter, i medarbeidergrupper og i hele forsyningskjeder, samt for kundene og produktene de representerer. Hver del av boken forklarer årsakene og problemene knyttet til bærekraft, samtidig som den presenterer detaljert ekspertise, kunnskap og veiledning som øker bevisstheten, vekker ønsket om endring, og gir leseren verktøyene de trenger for å iverksette tiltak, måleresultater, rapportere og forbedre seg.