Boken 'Object-Based Learning and Well-Being' gir en grundig analyse av de kombinerte lærings- og velværefordelene ved å arbeide med materielle kulturer og kuraterte samlinger. Detteverket bygger videre på suksessen til 'Engaging the Senses' og utforsker samspillet mellom verdien av materielle kulturer for læring og velvære. Med bidrag fra eksperter og praktikanter fra åtte ulike land over fire kontinenter, undersøker boken viktigheten av kuraterte samlinger i forbindelse med strukturerte kulturintervensjoner, som kan gi både utdanningsmessige og velvære-relaterte fordeler. Temaene som diskuteres inkluderer materialkulturens rolle i forhold til mental helse, sansetap, samt generell velvære for studenter og lærere. Bidragsyterne tar også for seg hvordan samlinger kan brukes til å adressere spørsmål knyttet til identitet og tilhørighet i forhold til marginalisering, kolonialisme og tvungen forflytning. 'Object-Based Learning and Well-Being' bør være et sentralt utgangspunkt for enhver som ønsker å utforske forbindelsen mellom læring og velvære.