Det finnes få universelle løsninger innen salg, ettersom konteksten spiller en avgjørende rolle. Kompleks salgssituasjoner er forskjellige fra raske avslutninger, og B2B-salg skiller seg fra B2C-salg. Potensielle kunder, territorier, produkter, industrier, selskaper og salgsprosesser varierer alle. Sannheten er at det er lite svart-hvitt innen salgsyrket, unntatt når det kommer til innvendinger. Innvendinger er en demokratiske faktor i salgsprosessen; hver selger må møte mange refusjoner for til slutt å oppnå et 'ja'. Innvendinger tar ikke hensyn til: * Hvem du er * Hva du selger * Hvordan du selger * Om du er ny i salgsbransjen eller en erfaren veteran * Om salgsprosessen er lang eller kort – kompleks eller transaksjonsbasert Historisk sett, hver gang selgere har bedt kunder om å forplikte seg, har kundene alltid kommet med innvendinger. Og så lenge kunder har sagt nei, har selgere lengtet etter nøklene til å bryte gjennom disse 'nei'-ene. I tråd med sine bestselgere 'Fanatical Prospecting' og 'Sales EQ', presenterer Jeb Blount 'Objections' som en omfattende og moderne guide til å håndtere innvendinger.