I 1985 revolusjonerte en nylon ryggsekk fra Prada hele verden av tilbehør og omdefinerte begrepet luksusvarer. Den stilrene, trekantede logoen ble et kjennetegn på motetilbehør og et must-have for de mest stilbevisste kvinnene på planeten. Prada-huset befestet sin status som en av de mest innflytelsesrike og innovative merkene i vår tid. Denne boken utforsker den rike historien og arven til Prada-huset, fra grunnleggeren Mario Pradas tidlige dager som produsent av lærvarer til verdensomspennende moteimperium grunnlagt av hans barnebarn Miuccia Prada. Boken analyserer utviklingen og innovasjonene bak merket, med fokus på design-DNAet som er forankret i en forkjærlighet for minimalisme og moderne kunst. Den fremhever også historien til nøkkelkollisjoner, merkets satsing på herremote og etableringen av 'lille søster'-merket Miu Miu. Med over 100 imponerende illustrasjoner tar leseren med på en tidsreise, der man blir vitne til unikt håndverk, fødselen av motenovasjoner og de bemerkelsesverdige transformasjonene av Prada-huset.