I "China Pop!" analyserer Sheng-mei Ma den propaganda-drevne popkulturen i det millenniale Kina, med særlig fokus på TV-dramaer, filmer og nettromaner som strømmer online til over én milliard sinofone forbrukere, både i Kina og i diasporasamfunn. I del 1 av boken avdekker Ma den 'forførende kunsten av propaganda' ved å gjennomgå TV-serier som ble sendt under hundreårsjubileet for det kinesiske kommunistpartiet i 2021, og hvordan popkultur og propaganda veves sammen. Del 2 retter fokus mot hvordan de delte traumene fra Kulturrevolusjonen fortsatt klinger i dagens samfunn. Del 3 og 4 krysser Stillehavet for å inkludere analyser av medier som stammer fra utenfor Kina, som hvite skildringer av revolusjonær iver og asiatiske amerikanske fremstillinger av innvandrere som fetisjiserer asiatiske egenskaper og gjenoppliver stereotyper. Med metodologisk mot utfordrer Ma eksisterende forskningsfelt ved å kombinere det profesjonelle med det personlige gjennom en livlig og tilgjengelig autoteoretisk tilnærming. "China Pop!" balanserer på den kulturelle tverrsnittet mellom Øst og Vest for å kritisere disse fenomenene.