Behaviour matters in Early Years Settings Pedagogical principles and practice
Produktbeskrivelse
Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle pedagoger som arbeider med, eller ønsker å arbeide med, unge barn i tidlige læringsmiljøer. Den fokuserer spesielt på atferden til barn i alderen 3 til 8 år, som deltar i barnehage, førskole og de tidlige klassene på grunnskolen. Gjennom en grundig utforskning av pedagogiske prinsipper og praksiser gir boken innsikt basert på teorier og nøkkelideer fra flere akademiske disipliner, inkludert sosial, utviklings- og kognitiv psykologi, nevrovitenskap, pedagogikk og filosofi. Disse prinsippene er også forankret i FNs barnekonvensjon. Ved å lese denne boken vil du få en dypere forståelse for pedagogiske konsekvenser av ulike problemstillinger, som for eksempel: • Pedagogers bevissthet om egne holdninger og verdier • Kontextuelle faktorer som påvirker unge barns atferd, samt de affektive og kognitive prosessene som former barnas emosjonelle og sosiale verden • Betydningen av å definere atferd i et kontinuum av styrke og behov, i stedet for på binære dimensjoner, samt de tilhørende utfordringene.