Deconstructing Special Education and Constructing Inclusion 3e
Produktbeskrivelse
Den reviderte utgaven av denne populære boken gir studenter en oppdatert og omfattende oversikt over spesialpedagogikk. Den kritisk undersøker de intellektuelle grunnlagene for spesialpedagogikk og vurderer konsekvensene av disse innflytelsene for både profesjonell og offentlig tenkning om læringsvansker. Kapitlene plasserer inkludering i en sosial og politisk kontekst for å fremheve hvordan teorier og ideologier har påvirket begreper over tid. Boken gir studenter veiledning om spesifikke problemstillinger som lese- og atferdsvansker med teoretisk fundert informasjon. Med et nytt kapittel som diskuterer aktuell forskning, interseksjonalitet og økt markedsføring innen utdanning, reflekterer denne boken det nye landskapet og lovgivningen innen spesialpedagogikk. "Essensiell lesning for alle som studerer eller arbeider innen spesial- eller inkluderende pedagogikk… Få kan bygge opp saken så godt som Thomas og Loxley." Melanie Nind, professor i utdanning, Universitetet av.