Mentoring-Coaching: A Guide for Education Professionals
Produktbeskrivelse
Denne boken utforsker prinsippene bak vellykket mentoring-coaching innen utdanningssektoren. Den belyser ikke bare de mange fordelene ved mentoring-coaching, men tar også opp praktiske spørsmål som: Kan hvem som helst lære å bli mentor-coach? Hvilken atferd regnes som mentoring-coaching? Hvordan vet jeg hva jeg skal gjøre, i hvilken rekkefølge og hvordan? Hva er de potensielle fordelene? Hvilke fallgruver kan forekomme, og hvordan kan disse unngås? Hva er støtteordningen for prosessen? Boken presenterer en modell som bidrar til å skape vellykkede mentoring-coaching-aktiviteter innen utdanning, og legger frem en klar fremgangsmåte for hvordan man skal gå frem. Den beskriver passende atferd og inkluderer eksempler på spørsmål som kan benyttes. Forfatterne undersøker spesifikke teknikker og reiser typer spørsmål som utøvere selv må vurdere i hvert trinn av den enkle, lettfattelige og lett å huske modellen. Boken er delt inn i to deler, hvor den første delen oppfordrer deg til å praktisere ferdighetene og trinnene.