Professional Learning for Artist Teachers: Pedagogy, Practice and Partnerships in UK Contexts
Produktbeskrivelse
I en tid hvor kunst- og designutdanning står overfor betydelige utfordringer, gir Dr. Rachel Paynes boka en håpefull stemme og et uvurderlig ressurssenter for både etablerte og fremadstormende kreative praktikere. Boka er et must for lærere som er opptatt av meningsfull undervisning og læring, og den appellerer særlig til dem som mener at kunstens rolle er essensiell i en helhetlig utdanning for barn, unge og voksne. Rita Irwin, professor i kunstutdanning ved University of British Columbia, beskriver denne boken som en viktig ressurs for kunstlærere som ønsker å gjenvinne, revitalisere og omprøve sine profesjonelle praksiser til tross for statlige begrensninger. I 'Professional Learning for Artist Teachers: Pedagogy, Practice and Partnership in UK Contexts' utforsker Rachel Payne hvordan kunstlærere i særdeleshet må balansere to profesjonelle identiteter som både kunstner og lærer. Boka samler nyskapende perspektiver fra akademikere og gir verdifulle innsikter som oppmuntrer kunstlærere til å utvikle og styrke både sin pedagogiske og kreative praksis.