Den femte utgaven av 'Teaching for Quality Learning at University' har igjen bekreftet sin posisjon som et sentralt verk innen universitetsundervisning og utdanning. Med innspill fra anerkjente pedagogiske forskere, står boken som en ledestjerne for forskere, undervisere og studenter som ønsker å heve kvaliteten på undervisning og læring. Ifølge Denise Chalmers, Emeritus Professor ved University of Western Australia, er denne nye utgaven designet for å kunne fungere som en internasjonal standard innen høyere utdanning i det kommende tiåret. Bokens innhold blir av Michael Prosser, Honorary Professorial Fellow ved University of Melbourne, omtalt som et 'kclassisk' verk i diskusjonen om undervisning, læring og læreplanutvikling i høyere utdanning. Med hjelp av begrepet 'konstruktiv tilpasning', tilbyr boken en 'backward design'-metodikk som starter med å identifisere studentresultater før undervisningsaktiviteter planlegges for å oppnå disse resultatene. 'Teaching for Quality Learning at University' gir leserne verktøyene de trenger for å forbedre kvaliteten på sin undervisning, læring og kunnskap om undervisning.