Teaching to Avoid Plagiarism: How to Promote Good Source Use
Produktbeskrivelse
Plagiering utgjør et betydelig problem innen høyere utdanning, et fenomen som de fleste universitetslærere har vært vitne til. I boken "Teaching to Avoid Plagiarism: How to Promote Good Source Use" tilbyr forfatteren Diane Pecorari verdifulle ferdigheter og ressurser som universitetetslærere og støttespillere innen læring og utvikling trenger for å håndtere denne utfordringen. Plagiering er en kompleks problemstilling som krever omtanke og sensitivitet; den kan ikke adresseres kun gjennom advarsler, oppdagelsesprogramvare og straff. Boken fokuserer på forebygging fremfor straff, og fremmer en proaktiv tilnærming i håndteringen av problemet. Temaene som dekkes inkluderer årsakene til plagiering, hvordan universiteter i dag håndterer dette problemet, hvordan lærere kan hjelpe studenter med effektiv bruk av kilder, teknologiens rolle, samt utfordringer for skribenter med et annet morsmål og internasjonale studenter. Basert på sin egen erfaring som lærer og akademisk forskning, gir Diane Pecorari en unik innsikt i denne utbredte problemstillingen, samtidig som hun presenterer praktiske løsninger.