I en tid der over 500 nye apper lanseres daglig, er spørsmålet: hva kreves det for å skape et vellykket digitalt produkt? Med design sprints kan du betydelig redusere risikoen for å feile. Denne prosessen gir teamet ditt muligheten til å prototype og teste en digital produktidé på bare en uke. Denne praktiske guiden gir deg en klar forståelse av hva en design sprint innebærer og hvordan du kan integrere denne metoden i din organisasjon. Design sprints gjør det mulig å avdekke om et produktkonsept er verdt å forfølge før du investerer for mye tid og ressurser. Prosessen involverer ikke bare testing av produktideer, men sørger også for at alle er med på laget, enten de er teammedlemmer, beslutningstakere eller potensielle brukere. Innen få dager får du svar på om en spesifikk produktidé er verdt å satse på. Gjennom design sprints kan du: avklare problemstillingen, identifisere behovene til brukerne, utforske løsninger gjennom brainstorming og skisseøvelser, destillere ideene dine ned til ett eller to løsninger deretter prototype og realisere løsningen, for til slutt å teste prototypen.