For å være konkurransedyktige i dagens marked, må organisasjoner adoptere en kultur preget av kundeorienterte praksiser som fokuserer på resultater og ikke bare produksjon. Selskaper som er besatt av å levere resultater kan ofte falle i såkalt 'build trap', der de produserer funksjoner for å overholde tidsfrister i stedet for å imøtekomme kundens reelle behov. I boken 'Escaping the Build Trap' gir Melissa Perri en grundig innsikt i hvordan man kan etablere en solid plattform for effektiv produktledelse. Dette kan hjelpe organisasjoner til å løse virkelige problemer for kundene, samtidig som forretningsmålene oppnås. Gjennom bedre kommunikasjon og samarbeid innen bedriftsstrukturen kan man skape en produktkultur som gagner både virksomheten og kundene. Du vil lære om produktledelsesprinsipper som kan anvendes i enhver organisasjon, uavhengig av størrelse. Boken er delt inn i fem deler og utforsker blant annet: hvorfor organisasjoner ofte fokuserer på å levere funksjoner fremfor å utvikle verdien disse funksjonene representerer, hvordan man setter opp en produktorganisasjon som kan skalere, og hvordan produktstrategi binder en bedrifts visjon og økonomiske resultater til de faktiske produktene.