I takt med at Flash forsvinner, stiger HTML5 Canvas i popularitet. Andre utgave av denne populære boken gir en grundig innføring i HTML5 Canvas-elementet og viser hvordan man kan lage interaktive multimediapplikasjoner. Boken lærer deg å bruke Canvas til å tegne, rendere tekst, manipulere bilder og skape animasjoner – alt mens du bygger et interaktivt spill gjennom hele verket. Denne oppdaterte utgaven tar høyde for de nyeste implementeringene av Canvas og relaterte HTML5-teknologier, noe som gjør det enkelt å lære det grunnleggende, enten du allerede bruker Flash, Silverlight eller bare HTML og JavaScript. Du vil lære å lage ulike underholdningsapplikasjoner ved hjelp av tydelige og gjenbrukbare kodeeksempler. Oppdag hvorfor ledende utviklere av applikasjoner skryter av HTML5 som fremtiden for virkelig innovativ webutvikling. Boken dekker også hvordan du kan opprette og modifisere 2D-tegninger, tekst og bitmapbilder, samt integrere og manipulere video og legge til lyd. I tillegg gir den en grunnleggende ramme for å lage et variert utvalg av spill.