Hvordan utvikler man produkter som folk faktisk vil bruke og kjøpe? Denne praktiske guiden veileder deg i hvordan du validere produkt- og forretningsideer gjennom kundeutviklingsforskning—før du bruker måneder og millioner på et produkt eller en tjeneste som ingen har behov for eller ønsker. Ved hjelp av en kombinasjon av åpne intervjuer og raske, fleksible forskningsteknikker vil du lære hvordan dine potensielle kunder oppfører seg, hvilke problemer de ønsker å løse, og hva som frustrerer og gleder dem. Disse innsiktene kan utfordre dine antagelser, men de vil hjelpe deg å nå de 'ah-ha!' øyeblikkene som inspirerer til virkelig fantastiske produkter. Lær hvordan du validerer eller avkrefter hypotesene dine ved å snakke med de rette menneskene, gjennomfør vellykkede kundeintervjuer steg for steg, oppdag kunders atferd, smertepunkter og begrensninger, og omformuler intervjuinnsiktene til Minimum Viable Products for å validere hva kundene vil bruke og kjøpe. I tillegg får du verdifulle strategier for tilpasning av kundeutvikling i store selskaper, konservative industrier og etablerte markeder.