Design har blitt en essensiell kobling mellom brukere og dagens komplekse, raskt utviklende digitale opplevelser. I stadig større grad inkluderes designere i strategiske diskusjoner om produktene og tjenestene som selskaper erbjuder. Dette har ført til at mange bedrifter bygger opp interne digitale design- og opplevelseteam i rekordfart, men mange forstår ikke hvordan de kan maksimere avkastningen på denne investeringen. Denne praktiske guiden gir konkrete retningslinjer for å opprette og lede designteam innen din organisasjon, samt utforske hvordan design kan integreres i en bredere strategisk planlegging. Du vil få innsikt i: hvorfor designets rolle har utviklet seg i den digitale tidsalderen, hvordan man kan integrere design i alle produkt- og tjenesteopplevelser, de 12 egenskapene til effektive designorganisasjoner, hvordan man strukturerer designteamet gjennom et sentralisert partnerskap, roller og utvikling av designteam, prosessen for rekruttering og ansettelse av designere, samt hvordan man kan lede designteamet og fremme profesjonell vekst.