Ønsker du å berike spillopplevelsen med fysikkbasert realisme? Den utvidede utgaven av denne klassiske boken gir en grundig utforskning av fysikkprinsipper som er relevante for spillutvikling. Her får du innsikt i emner som kollisjoner, eksplosjoner, lyd, prosjektiler og andre effekter som brukes i spill på plattformer som Wii, PlayStation, Xbox, samt på smarttelefoner og nettbrett. Boken gir også viktige verktøy for å utnytte ulike sensorer, inkludert akselerometre og optiske sporingsenheter. Forfatterne David Bourg og Bryan Bywalec veileder deg gjennom utvikling av egne løsninger på et mangfold av utfordringer ved å tilby teknisk bakgrunn, formler og noen kodeeksempler. Med sine oppdaterte innhold bidrar denne boken til en dypere forståelse av klassisk mekanikk, inkludert kinematikk, krefter, kinetikk og kollisjonsrespons. Du vil også utforske stive legemer og bruke sanntids 2D- og 3D-simuleringer til å håndtere rotasjon og treghet. Videre kan du anvende de grunnleggende konseptene i virkelige problemer, som modellering av atferd hos båter, fly, biler og mer. Uansett om du arbeider alene eller i team, vil kunnskapen fra denne boken være uunnværlig for å løse de tekniske utfordringene som oppstår i spillutviklingsprosessen.