Denne boken gir en unik tilnærming til programmering gjennom en filosofi om programmering. Med et sett av to dusin pragmatiske regler, hvor hver regel presenteres i sitt eget kapittel, fungerer denne håndboken perfekt for nyutdannede programmerere som ønsker å ta steget fra mindre programmeringsoppgaver til omfattende prosjekter med lengre tidsrammer. Chris Zimmerman, medgründer av videospillstudioet Sucker Punch Productions, lærer bort grunnleggende sannheter om programmering gjennom minneverdige aforismer og støtter dem med eksempler fra ekte koding. Denne praktiske guiden er også nyttig for ledere som leter etter metoder for å trene nye medlemmer av programmeringsteamet. Reglene i denne boken inkluderer: Enklere er alltid bedre, La koden fortelle sin egen historie, Lokaliser kompleksitet, Generalisering tar tre eksempler, Store prosjekter trenger enkle design, Kode som ikke kjører fungerer ikke, Hvis noe ikke fungerer, er det din feil, Arbeid bakover fra resultatet, ikke fremover fra koden, blant flere andre. Boken er en uvurderlig ressurs for både programmerere og ledere i teknologibransjen.