Programvare har aldri vært viktigere enn i dag, men samtidig ser vi en jevn nedgang i dens kommersielle verdi. For eksempel har Microsoft opplevd en reduksjon i bruttofortjenesten i over ti år, mens både oppstartsbedrifter og etablerte selskaper distribuerer gratis programvare som tidligere ville hatt en verdi på millioner. Dette er kjernen i programvareparadokset. I denne rapporten fra O'Reilly, forklare Stephen O'Grady fra RedMonk hvorfor den reelle inntekten ikke lenger ligger i programvare, og hva dette betyr for selskaper som er avhengige av den inntekten. Du vil lære hvordan dette paradokset oppsto og hva selskapet ditt kan gjøre som respons. Boken tar for seg: * hvorfor det blir stadig vanskeligere å selge programvare som et frittstående produkt * hvordan programvare har kommet full sirkel, fra å være et muliggjørende verktøy til produkt, og tilbake igjen * hvilken rolle åpen kildekode, programvare som en tjeneste, og abonnementer spiller * hvordan programvareutviklere har blitt de nye makthaverne * hvorfor Microsoft, Apple og Google representerer denne overgangen * hvordan paradokset har påvirket andre teknologigiganter.