I denne fullfarge 10-årsjubileumsutgaven av den klassiske boka «Theory of Fun for Game Design» dykker vi dypt ned i innflytelsene som ligger til grunn for moderne videospill, samtidig som vi undersøker de elementene som deler likhet med tradisjonelle spill som sjakk. Den erfarne spilldesigneren Raph Koster gir en grundig analyse av konseptet moro, som han anser som det mest avgjørende elementet i ethvert spill. Hvorfor mister noen spill raskt sin tiltrekning, mens andre forblir underholdende i årevis? Hvordan fungerer spill som kraftige og fundamentale læringsverktøy? Enten du er spillutvikler, en dedikert gamer eller bare nysgjerrig på fenomenet, vil denne illustrerte og fullt oppdaterte utgaven hjelpe deg med å forstå hva som driver denne store kulturelle kraften, og inspirere deg til å ta det videre. Du vil oppdage at: Spill appellerer til vår iboende evne til å søke mønstre og løse gåter, de mest suksessrike spillene er bygget på de samme grunnleggende elementene, litt flere kvinner enn menn spiller nå spill, og mange spill lærer fortsatt primitive overlevelsesevner. Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå og utvikle spill som gir verdi og glede.