Boken "UX Strategy" av Jaime Levy presenterer en omfattende tilnærming til hvordan man kan kombinere brukeropplevelse (UX) med forretningsstrategi. Første del av boken tar sikte på å fylle et behov i markedet, hvor det tidligere har vært mangel på en lett anvendelig rammeverk for å implementere en vellykket UX-strategi. Denne håndboken gir praktiske verktøy og teknikker som er lette å ta i bruk, og som vil hjelpe deg og teamet ditt i å utvikle innovative digitale løsninger som brukerne virkelig ønsker. Levy henvender seg til UX/UI-designere, produktledere, gründere og spirende strateger, og tilbyr metoder som strekker seg fra enkle til avanserte teknikker som kan anvendes umiddelbart. Gjennom virkelige forretningscaser og historisk kontekst vil du få verdifull innsikt i hvordan du kan definere verdiproposisjoner og validere målgrupper ved hjelp av preliminære personas og teknikker for kundediscovery. Boken oppfordrer til å utforske muligheter i markedet gjennom konkurranseanalyse og undersøkelse, samtidig som den lærer deg å designe eksperimenter med raske prototyper som fokuserer på forretningsmodellen. Den andre utgaven er oppdatert med nye eksempler fra virkeligheten og et kapittel som omhandler hvordan man gjennomfører kvalitativ brukerforskning på nettet.