Hvorfor for mye arbeid og for lite tid skader både arbeidstakere og selskaper – og hvordan en dokumentert redesign av arbeidsplassen kan gagne ansatte og bunnlinjen. Dagens arbeidsmetoder fungerer ikke, selv ikke for de som har 'gode' jobber. Som en respons på global konkurranse og press fra finansmarkedene, ber selskaper sine ansatte om å gjøre mer med mindre, samtidig som nye teknologier normaliserer en 24/7 forventning om tilgjengelighet. I 'Overload' dokumenterer Erin Kelly og Phyllis Moen hvordan denne økte arbeidsintensiteten fører til kronisk stress, som igjen kan resultere i utbrenthet, høyere turnover og nedsatt prestasjon. 'Fleksible' arbeidsordninger og selskapsprat om 'balanse mellom arbeid og liv' er langt fra tilstrekkelige for å løse problemet. Men denne usunne og uholdbare situasjonen kan endres – og 'Overload' viser hvordan. Gjennom fem års forskning, inkludert hundrevis av intervjuer med både ansatte og ledere, forteller Kelly og Moen historien om et stort eksperiment som de bidro til å designe og implementere i et Fortune 500-selskap. Denne boken gir innsikt i hvordan vi kan skape sunnere og mer produktive arbeidsmiljøer.