Oxford University Press

A Dictionary of Journalism

A Dictionary of Journalism

Produktbeskrivelse

«A Dictionary of Journalism» er en lettfattelig og autoritativ leksikon som fungerer som en nyttig hurtigreferanse for alle som studerer journalistikk. Boken inneholder over 1 400 omfattende oppføringer som dekker et bredt spekter av termer som sannsynligvis vil bli møtt av studenter innen fagfeltet. Formålet med verket er å gi en omfattende og tilgjengelig referanse innen et stadig aktuelt og stadig skiftende felt som påvirker vår forståelse og oppfatning av verden. Med utgangspunkt i at leseren har liten eller ingen forkunnskap om emnet, dekker boken terminologi som relaterer til journalistikkens praksis, næring, teknologi, samt dens konsepter og teorier, organisasjoner og institusjoner, publikasjoner og viktige hendelser. Relaterte emneområder blir også adressert, spesielt der de påvirker eller forklarer journalistikkens virke, eksempelvis innen juss, der lovgivning påvirker journalistisk aktivitet, og i sosiologiske studier som bidrar til å øke forståelsen av journalistikk. Appendikser inkluderer en tidslinje over journalistiske utviklinger, som kontekstualiserer den stadig utviklende naturen innen journalistikk, samt et indeksverktøy for rask navigering.

Prishistorikk

Lavest
203 KR
Høyest
220 KR
Gjennomsnitt
211 KR
Median
207 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn A Dictionary of Journalism
GTIN/EAN/ISBN 9780199646241
Kategorier Bøker