Oxford University Press

Competition and Antitrust Law

Competition and Antitrust Law

Produktbeskrivelse

I «Competition and Antitrust Law: A Very Short Introduction» av Ariel Ezrachi får leseren en dypere forståelse av hvordan konkurranseformer påvirker vår økonomi og dagligliv. Konkurranse er en drivkraft bak mye av den velstanden vi opplever, da den bidrar til lavere priser, høyere kvalitet, større utvalg og økt innovasjon. Forbrukerne drar nytte av disse fordelene, men produsenter og selgere står overfor konstant press for å forbedre seg for å forbli konkurransedyktige. Dette kan imidlertid føre til at noen aktører prøver å hemme den frie konkurransen. For å motvirke slike tiltak er konkurranse- og antitrustlovgivning på plass, som har som mål å beskytte forbrukernes interesser og fremme rettferdig konkurranse. Myndigheter og tilsynsorganer har ansvaret for å avdekke ulovlige priskoalisjoner, utfordre sterke selskaper som misbruker sin makt og overvåke sammenslåinger som kan true effektiv konkurranse. I denne boken, som trekker på eksempler fra både USA og EU, får vi innsikt i hvordan disse utfordringene håndteres, samt behovet for å balansere intervensjoner med de naturlige konkurransedynamikkene.

Prishistorikk

Lavest
155 KR
Høyest
169 KR
Gjennomsnitt
160 KR
Median
159 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn Competition and Antitrust Law
GTIN/EAN/ISBN 9780198860303
Kategorier Bøker