Denne engasjerende og praktiske læreboken gir en balansert tilnærming mellom banebrytende forskning og innsikter fra dagens markedsføringsprofesjonelle, noe som gjør den til det ideelle verket for alle som studerer forbrukeratferd. Ledende eksperter innen forbrukeratferd gir en verdifull innsikt i hva det innebærer å være markedsfører, og hvordan teorien om forbrukeratferd er en integrert del av deres daglige arbeid. Boken forklarer hvordan organisasjoner som WWF nyter godt av atferdsvitenskap for å bidra i kampen mot klimaendringer, samt hvordan algoritmer i sosiale medier fremmer utviklingen av stadig mer følelsesladet innhold. Videre er case-studiene og innsiktene fra forbrukeren blitt omfattende revidert og dekker nå temaer som forbrukernes engasjement under en pandemi, store merkevarers støtte til Black Lives Matter-bevegelsen, og tekstilavfall i moteindustrien. Denne tredje utgaven gjenspeiler den nyeste forskningen og inkluderer et nytt kapittel om bærekraftig og etisk forbruk, samt oppdatert informasjon om digitalt forbruk og forbrukeratferd på nettet.