Conversational Interaction in Second Language Acquisition
Produktbeskrivelse
Denne bokserien samler bidrag fra både enkelt- og medforfattere som forsker på grensen til dette dynamiske og tverrfaglige feltet. Utgivelsene spenner fra tekster som gjør denne utviklingen tilgjengelig for den ikke-spesialiserte leseren, til dypdykk i relevansen av hvordan språk bør forstås som emne, og hvordan kurs og undervisningsaktiviteter bør utformes. Bøkene utvider ikke bare feltet anvendt lingvistikk, men tilfører også betydning til de spørsmålene som stilles innen dette fagområdet. De skaper et uunnværlig profesjonelt fundament for språklæring og dets praksis. Omfanget av serien omfatter temaer som: andrespråkslæring, tospråklighet og flerspråklighet, språklæring og lærerutdanning, testing og vurdering, språkplanlegging og -politikk, internasjonalisering av språk, teknologi-mediert kommunikasjon, diskurs-, samtale- og kontrastanalyse, pragmatikk, samt stilistikk.