Oxford University Press

Creativity

Creativity

Produktbeskrivelse

I boken "Creativity: A Very Short Introduction" utforsker Vlad Glaveanu, professor ved Webster University Geneva og Universitetet i Bergen, temaet kreativitet fra et psykologisk perspektiv. I løpet av tusenvis av år har menneskeheten uttrykt sin kreativitet, noe som har gjort det mulig for oss å knytte bånd til andre, bidra til felles kultur, bygge identitet og gi mening til vår tilværelse. Fra de malte hulene i Lascaux og utviklingen av de første verktøyene, til moderne reklamekampanjer og oppfinnerlaboratorier, har kreativitet en rik historie som strekker seg langt tilbake i tid. Begrepet 'kreativitet' ble først introdusert i det engelske språket på 1800-tallet, men fikk først bred popularitet fra midten av 1900-tallet. Glaveanu undersøker kreative prosessers natur og utvikling, samt de underliggende årsakene til at vi skaper kreativt arbeid. Han tilbyr en sosiokulturell tilnærming til fenomenet, og diskuterer hvordan vi kan forstå kreative mennesker og deres verk innenfor de sosiale, materielle og historiske kontekstene som har lagt til rette for deres skapelse.

Prishistorikk

Lavest
155 KR
Høyest
169 KR
Gjennomsnitt
160 KR
Median
159 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn Creativity
GTIN/EAN/ISBN 9780198842996
Kategorier Bøker