Konkurranselovgivning har dype røtter i økonomisk teori, og økonomi gir mange av de standardverktøyene som ofte brukes i konkurranseundersøkelser. Dette gjør at en solid forståelse av økonomi er en uvurderlig ressurs for praktikere innen dette rettsområdet. Denne tredje utgaven av den populære og høyt anerkjente veiledningen for praktikere gir en grundig innføring i de økonomiske prinsippene som knytter seg til konkurranselov. Boken er skrevet i et tilgjengelig språk, tilpasset de som ikke har teknisk bakgrunn, og tar for seg grunnleggende økonomiske prinsipper ved å anvende dem på reelle konkurransesaker. Den dekker alle sentrale temaer innen konkurranselovgivning hvor økonomi spiller en viktig rolle, som kjernetemaene markedsdefinisjon, markedsmakt og dominerende stilling, fusjoner og anti-konkurransesaker. I tillegg omtales mindre kjente, men viktige områder som statsstøtte, utforming av rettsmidler, erstatning og bruk av eksperter i konkurransesaker. Temaene blir introdusert gjennom engasjerende spørsmål med utgangspunkt i faktiske saker fra hele verden. Denne oppdaterte tredje utgaven inneholder de nyeste utviklingene innen feltet.