Spill skapes og utvikles med fokus på spilleropplevelsen, og 'Games User Research' fungerer som en viktig ressurs i denne prosessen. Denne boken gir en grundig innføring i hvordan man kan optimalisere brukeropplevelsen (UX) i spill, ved å utforske alle aspekter av spillet. Enten det gjelder spillmekanikk, grensesnitt, visuelle elementer, kunst, interaksjon eller fremdrift, viser boken hvordan hvert enkelt element må samarbeide for å støtte en helhetlig og engasjerende spilleropplevelse. 'Games User Research' er dermed en uunnvikelig del av spillproduksjon og spilleropplevelsen. I dagens spillindustri er denne forskningsmetoden den mest pålitelige måten å forstå spillere på, samt å utvikle, bygge og lansere spill som gir en optimal UX. Inntil nå har kunnskapen innen Games User Research og Game UX vært fragmentert og utilgjengelig, men denne boken fyller et kritisk kunnskapsgap. Den fungerer som et nødvendig oppslagsverk for alle som jobber med spill og interaktive underholdningsprodukter, og den er lett tilgjengelig for nybegynnere i feltet.