OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Affective Publics

Affective Publics

Produktbeskrivelse

I løpet av de siste tiårene har vi vært vitne til fremveksten av bevegelser som bruker digitale verktøy for å knytte seg til bredere interessegrupper og uttrykke sine synspunkter. Disse bevegelsene stammer fra ulike kontekster og gir forskjellige resultater, men de deler ofte en fellesnevner: online og offline solidaritet preget av offentlig uttrykk for følelser. Sosiale medier legger til rette for engasjement, noe som ofte gir folk en ny giv i forhold til politikk. Mediene skaper ikke revolusjoner, men de gir fremvoksende historiefortellende offentligheter verktøyene de trenger for å navigere gjennom hendelser, ofte ved å gjøre deltakerne til en del av den utviklende historien. Teknologier knytter oss sammen, men det er våre historier som forbinder oss med hverandre, og som gjør at vi føler nærhet til noen og distanse til andre. I "Affective Publics" utforsker Zeynep Tufekci hvordan historiefortellingspraksiser fremmer engasjement blant bevegelser som fokuserer på aktuelle problemer eller hendelser, gjennom tre omfattende case-studier, inkludert den arabiske vår.

Prishistorikk

Lavest
373 KR
Høyest
389 KR
Gjennomsnitt
381 KR
Median
381 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Affective Publics
GTIN/EAN/ISBN 9780199999743
Kategorier Bøker