OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Analysis of the Cognitive Interview in Questionnaire Design

Analysis of the Cognitive Interview in Questionnaire Design

Produktbeskrivelse

Kognitiv intervjuing, som er basert på selvrapporteringsmetodene utviklet av Ericsson og Simon, utgjør en sentral form for kvalitativ forskning som har utviklet seg de siste tretti årene. Hovedmålet med kognitiv intervjuing, også kjent som kognitiv testing, er å få innsikt i de kognitive mekanismene som ligger til grunn for prosessen med å svare på undersøkelser. I tillegg er det et viktig mål å bidra til utviklingen av beste praksis for formulering av spørreskjemaer som er lett forståelige og som minimerer responser feil. Spesielt i anvendte sammenhenger handler det om å evaluere et bestemt sett med spørsmål, elementer eller annet materiale under utvikling av spørreskjema-designere, for å finne måter å omformulere, omorganisere eller rekontekstuere disse. Dermed gir kognitiv intervjuing, i tillegg til å tilby et empirisk og psykologisk rammeverk for generell studie av spørreskjema-design, også et produksjonsverktøy for forbedringen av et bredt spekter av spørsmål i undersøkelser.

Prishistorikk

Lavest
388 KR
Høyest
405 KR
Gjennomsnitt
397 KR
Median
397 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Analysis of the Cognitive Interview in Questionnaire Design
GTIN/EAN/ISBN 9780199957750
Kategorier Bøker