OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Becoming Creative

Becoming Creative

Produktbeskrivelse

Hvordan påvirkes vår evne og motivasjon til å være kreative av omgivelsene rundt oss? Hvorfor synes kreativitet å blomstre i enkelte miljøer, mens andre ser ut til å hemme den? Mange samfunn verdsetter kreativitet som et abstrakt konsept, og mange, kanskje til og med de fleste, individer har en indre drivkraft til å være kreative. Likevel finnes det enorme sosiale press som begrenser utviklingen av kreative ferdigheter, deltakelse i kreative aktiviteter og villigheten til å ta kreative sjanser. 'Becoming Creative' undersøker hvordan sosiale og kulturelle faktorer enten muliggjør eller hemmer kreativitet innen musikk. Forfatter Juniper Hill integrerer perspektiver fra etnomusikologi, utdanning, sosiologi, psykologi og performancestudier, samtidig som hun prioriterer stemmene til utøvende musikere og musikkutdannere. Innblikkene er hentet fra etnografisk forskning og dybdeintervjuer med klassiske, jazz- og tradisjonelle musikere i Sør-Afrika, Finland og USA. Ved å sammenligne og analysere disse musikernes personlige erfaringer, gir boken en dypere forståelse av det komplekse samspillet mellom musikk og kreativitet.

Prishistorikk

Lavest
301 KR
Høyest
314 KR
Gjennomsnitt
308 KR
Median
308 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Becoming Creative
GTIN/EAN/ISBN 9780199365180
Kategorier Bøker