Fra midten av 1990-tallet til i dag har TV-drama med religiøst innhold blitt et speil på den økende kulturelle kløften mellom hvit middelklasse i Amerika og de sentraliserte urbane elitene. I sin bok argumenterer forfatteren Charlotte E. Howell for at fram til 2016 hadde TV-fortellinger om hvit kristendom blitt helt løsrevet fra religionen de skulle representere. Det som ble merket 'familievennlig' fungerte som et eufemisme for hvit, middelmådig Amerika, og utviklingen av publikumssegmenter ble stadig viktigere for serielle dramatiske TV-produksjoner. Gjennom originale casestudier og intervjuer utforsker Divine Programming utviklingen, skrivingen, produksjonen, markedsføringen og posisjoneringen av sentrale serier som 7th Heaven, Friday Night Lights, Rectify, Supernatural, Jane the Virgin, Daredevil og Preacher. Boken viser hvordan det historisk sett har vært en dyp ambivalens blant TV-produksjonskulturene når det kommer til religion, og kristendom mer spesifikt. Den illustrerer hvordan...