Boken "Electronic Music School: A Contemporary Approach to Teaching Musical Creativity" er en praktisk veiledning for lærere som ønsker å innføre musikkteknologi i undervisningen for elever på ungdomsskoletrinnet. Will Kuhn og Ethan Hein motiverer musikkpedagoger til å gå utover tradisjonelle ensembler i musikkutdanningen, og heller skape en kultur preget av unik kreativitet og inkludering i skolene. Første del gir en oversikt over de filosofiske og institusjonelle aspektene ved å starte et musikkteknologiprogram, med særlig vekt på kulturen rundt elektronisk musikk og de digitale verktøyene for musikkproduksjon. Andre del går i dybden på læreplaner for musikk laboratoriekurs, hvor flere eksempler på undervisning og teknikker blir presentert. Denne delen inneholder også forkortede prosjektplaner for lærere som har færre kontaktider med sine elever. Tredje del tar for seg hvordan musikkteknologikurs kan utvikle seg til et større medieskapingsprogram, hvordan et slikt program kan bidra til en bredere skolekultur, og hvilken innflytelse det kan ha på det totale læringsmiljøet.