Boken «Employee Surveys and Sensing» gir en grundig innsikt i den profesjonelle praksisen knyttet til design og gjennomføring av medarbeiderundersøkelser, som har utviklet seg betydelig det siste tiåret. Teknologiske fremskritt i kombinasjon med en økt interesse for talentanalyse har skapt en spennende arena preget av innovasjoner på metodologiske områder. Dette følges av en fornyet anerkjennelse av den strategiske rollen som undersøkelser og sanseinnhenting spiller i forbedringen av organisatorisk effektivitet. Boken gir solid grunnlag for de grunnleggende spørsmålene innen innholdsutvikling, tolkning av resultater og iverksetting av tiltak. I tillegg tar den for seg moderne temaer innen undersøkelser og dataanalyse, inkludert bruken av beregningslingvistikk og kunstig intelligens. Det legges også stor vekt på etiske problemstillinger, noe som er spesielt viktig i dagens samfunn, der beskyttelse av data og personvernet til de som deltar i undersøkelser har fått høy prioritet. Med sitt innhold er boken godt egnet for bruk i avanserte masterprogrammer innen spørreundersøkelseforskning, og vil være en uvurderlig ressurs på bokhyllen for fagpersoner innen feltet.