OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

How Journalists Engage

How Journalists Engage

Produktbeskrivelse

I boken "How Journalists Engage" presenterer Sue Robinson en banebrytende teori om hvordan tillit bygges innenfor engasjement-journalistikk. Hun argumenterer for at journalister bør bevege seg mot en etikett preget av omsorg, der de prioriterer å lytte til og lære av lokalsamfunn, i stedet for å støtte problematiske institusjoner. Robinson utforsker hvordan journalister med ulike identiteter, spesielt rase, utvikler tillitsfulle relasjoner med sitt publikum. Gjennom omfattende casestudier, samfunnsarbeid, intervjuer og fokusgrupper dokumenterer hun en voksende struktur for tillitsbygging som representerer den første store paradigmeskiftet i pressens kjerneverdier på over hundre år. Boken viser hvordan journalister i dag får opplæring i nye roller og ferdigheter knyttet til lytte- og læringsprosesser, i tillegg til de tradisjonelle rutinene som er knyttet til å være en vaktbikkje og forteller. Robinson belyser hvordan denne bevegelsen mobiliserer omsorgen for personlige, organisatoriske og institusjonelle relasjoner som folk har til informasjon og kilder.

Prishistorikk

Lavest
291 KR
Høyest
304 KR
Gjennomsnitt
298 KR
Median
298 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn How Journalists Engage
GTIN/EAN/ISBN 9780197667125
Kategorier Bøker