I boken "How We Read Now" tilbyr Naomi Baron en engasjerende og innsiktsfull guide til hvordan leseplattformer påvirker læring. I en tid der vi kontinuerlig står overfor valg om hvordan vi leser, fra lærernes valg av klasseromsressurser til studenters vurdering av lærebøker, blir situasjonen ytterligere komplisert av den digitale revolusjonen. Den raske overgangen til nettbasert læring gjør skjemelesing til en tilsynelatende eneste løsning, men valg av digitale medier er ofte basert på kostnader eller bekvemmelighet fremfor pedagogisk evidens. Baron argumenterer for at det er avgjørende nå mer enn noen gang å forstå hvordan ulike lesemedia faktisk påvirker læring, og hvilke strategier som trengs for å kunne lese effektivt i alle formater. Gjennom å trekke på et bredt spekter av omtalt forskning og sine egne studier av lesevaner, belyser hun viktige forskjeller i konsentrasjon, forståelse og hukommelse mellom ulike formater. Boken er en uvurderlig ressurs for utdannere, studenter og foreldre som ønsker å navigere i det komplekse landskapet av moderne lesemuligheter.