OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Journalism and Truth in an Age of Social Media

Journalism and Truth in an Age of Social Media

Produktbeskrivelse

I dagens samfunn står journalistikkens sannhetsegenskaper overfor betydelig granskning. Skandaler innen journalistikken har svekket den offentlige tilliten til etablerte medier, mens nye nyhetsplattformer konkurrerer om å tilfredsstille publikums økende behov for informasjon. En av de mest alvorlige truslene er begrepet 'falske nyheter', som skaper urolighet i både medielandskapet og politiske systemer som er avgjørende for sosial stabilitet og global styring. Denne boken tar sikte på å kaste lys over den konfliktfylte medieverdenen og gi journalistikkstudenter, akademikere og yrkesaktive verktøy for å forstå de moderne utfordringene. Den adresserer et bredt spekter av temaer som teknologi, politikk og beste praksis. "Fake news" utgjør en av de største bekymringene, og kan omfatte alt fra spøkefull eller ironisk humor til historier laget av datamaskiner. Dette inkluderer også den skadelige spredningen av utvalgte og biasede fakta, bruk av ufullstendige eller misvisende fortellinger, samt bilder som redaksjonelt formidler spesifikke budskap.

Prishistorikk

Lavest
438 KR
Høyest
530 KR
Gjennomsnitt
488 KR
Median
530 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Journalism and Truth in an Age of Social Media
GTIN/EAN/ISBN 9780190900267
Kategorier Bøker