Øving er en uunngåelig del av tilværelsen for enhver musiker, men få av oss får opplæring i hvordan vi kan øve på den mest effektive og tidseffektive måten. Mange opplever frustrasjon når vi lyder godt i øvingsrommet, men så skuffer på scenen eller foran læreren vår. Vi føler oss overveldet av mengden musikk som må læres, og er usikre på hvordan vi skal balansere alt. Å spille fra hukommelsen kan føles skremmende og som en uoverkommelig utfordring, mens det å overvinne dårlige vaner kan virke umulig til tider. Molly Gebrian anvender vitenskapen om læring og hukommelse i forhold til øving og opptreden, og gir musikere verktøyene de trenger for å lære musikk mer effektivt og oppleve større selvtillit på scenen. Forskere innen kognitiv psykologi og nevrovitenskap har avdekket mange viktige prinsipper om hvordan hjernen lærer ny informasjon, beholder denne informasjonen både på kort og lang sikt, og hvordan man kan gjøre denne læringen pålitelig i høyt pressende situasjoner som opptredener.