I en tid hvor rettede annonser, skreddersydde informasjonsstrømmer og anbefalt innhold har blitt en integrert del av våre liv, tar boken 'Making it Personal' en dypdykk i de etiske og praktiske utfordringene knyttet til algoritmisk personalisering. Teknologiske opplevelser er nå ofte 'personifiserte' ved hjelp av søk, nettleserhistorikk, kjøp, likerklikk og andre digitale interaksjoner. Selskaper med tilgang til disse dataene nedtoner ofte at brukernes personlige informasjon er en essensiell del av inntektsgenereringen, og deres personvernpolicyer bruker begrepene 'personalisering' og 'tilpasning' for å legitimere praksisen med overvåking og algoritmisk forutsigelse av brukernes daglige bevegelser. I 'Making it Personal' avdekker Tanya Kant dilemmas knyttet til algoritmisk personalisering og stiller sentrale spørsmål i vår moderne tid: Hva vet brukerne egentlig om algoritmene som styrer deres online-opplevelser og tilstedeværelse på sosiale medier? Og dersom personaliseringspraksiser etterstreber å handle på våre vegne, hvordan kan brukerne da opprettholde, beskytte eller gi fra seg sin autonomi?