Beslutningstakere, akademiske ledere, forskere og publikum etterspør stadig mer informasjon om verdien og rekkevidden av forskning. Spørsmålet om hvordan man kan kvantifisere forskningens innvirkning og betydning, fra publisering av bøker og tidsskriftsartikler til indeksering av siteringer og tweets, er avgjørende for å forutsi innovasjon og avgjøre hvilken type forskning som får støtte og hvem som ansettes for å utføre den. Det finnes et bredt spekter av data og verktøy for å måle forskning, men de brukes ofte på en amatørmessig måte, og hver av dem har sine egne begrensninger og interne logikker. "Measuring Research: What Everyone Needs to Know®" gir for første gang en lettfattelig fremstilling av metodene som benyttes for å samle inn og analysere data om forskningens produksjon og innvirkning. Boken begynner med en kort historie om akademisk kommunikasjon og dens måling – fra tradisjonell fagfellevurdering til crowdsourced vurdering på sosiale medier – og går deretter inn på klassifiseringen av...